fredag 4 februari 2011

På väg hem, snart...

Om någon timme sitter jag på tåget hem, om det inte är försenat vill säga. Om så är fallet kommer jag att grina. Hemma härjar äckelsjuka, vilket innebär att min hemlängtan inte är så där jättestark, men desto mer behövs jag där hemma. Kräksjuka är inte min favoritsjuka. Jag skulle nog faktiskt beskriva min skräck för eländet som fobiskt stark.

Mina helgplaner går ut på att, förutom att inte bli sjuk, sova i min egen säng, njuta av att uträtta mina behov på vår egna toalett, äta torftig frukost vid mitt rosa köksbord, äta god hemlagad mat, och glo på tv i vår väldigt bekväma soffa. Det är helt ok att bo på hotell med all service, frukostbuffé och lyx, men det är inte hemma. Jag är ju en hopplös hemmaråtta som bara älskälskar att vara just hemma, så för min del blir det finfint att nu ha lite "praktik" i några veckor.

1 kommentar:

  1. men va kul att det finns en del att läsa ikapp nu då =) Hoppas du klarar dig från äckelsjukan. Jag vill verkligen inte ha det nu i den här formen. Det går inte ens att nysa och hosta ordentligt..

    SvaraRadera